Het STOP-principe wordt gebruikt bij de planning van een mobiliteitsbeleid. Hierbij gaat de prioriteit eerst naar Stappen, dan Trappen (fiets), vervolgens Openbaar vervoer en dan pas naar Privévervoer.
In de loop van 2022 zullen een aantal vertrouwde bushaltes en lijnen verdwijnen. Andere lijnen worden sterk gewijzigd, een enkele lijn wordt ingevoerd. Hoppinpunten moeten een gemakkelijke overstap van het ene naar het andere vervoermiddel toelaten.
De organisatie van het kernnet ligt bij het Vlaams Gewest.
De organisatie van het aanvullend net en het vervoer op maat is in handen van de Vervoerregio Vlaamse Rand.
Meer info: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/vervoerregios/vervoerregio-vlaamse-rand
Status: uitvoering vanaf 2022
Tijdens de participatieavonden in juni werden de mogelijke mobiliteitsscenario's toegelicht en uitgebreid besproken. Je kan ze hier nog eens terugvinden. In een volgende fase worden ze naast jullie visies en suggesties gelegd en wordt er gekeken naar haalbaarheid en uitvoerbaarheid.
16-08-2021 De belangrijkste toegang tot de lagere school Sint-Cajetanus is sinds september 2020 via de Kerkdreef. Er zijn enkele aanpassingen nodig. Het fi [...] lees meer
06-09-2021 Enkele weken geleden startte onze oproep "Help ons op de goede weg!". Samen inventariseren we waar het goed zit en waar het fout loopt op het vl [...] lees meer