Het STOP-principe wordt gebruikt bij de planning van een mobiliteitsbeleid. Hierbij gaat de prioriteit eerst naar Stappen, dan Trappen (fiets), vervolgens Openbaar vervoer en dan pas naar Privévervoer.
In de loop van 2022 zullen een aantal vertrouwde bushaltes en lijnen verdwijnen. Andere lijnen worden sterk gewijzigd, een enkele lijn wordt ingevoerd. Hoppinpunten moeten een gemakkelijke overstap van het ene naar het andere vervoermiddel toelaten.
De organisatie van het kernnet ligt bij het Vlaams Gewest.
De organisatie van het aanvullend net en het vervoer op maat is in handen van de Vervoerregio Vlaamse Rand.
Meer info: https://www.vlaanderen.be/basisbereikbaarheid/vervoerregios/vervoerregio-vlaamse-rand
Status: uitvoering vanaf 2022
Tijdens de participatieavonden in juni worden de mogelijke mobiliteitsscenario's toegelicht en worden ze uitgebreid met jullie besproken. Je kan de scenario's hier alvast terugvinden.
21-04-2022 Wij gingen volop aan de slag met jullie feedback tijdens de inventarisatiefase. De ingediende locaties en reacties werden grondig onder de loep gen... lees meer
09-02-2022 Graag laten wij jullie weten dat we volop aan de slag zijn met jullie feedback! De ingediende locaties en reacties worden vlijtig geanalyseerd en g... lees meer